Noi (si mai ales) diverse magazine virtuale

June 2nd, 2011

Dezvoltarea fara precedent a magazinelor virtuale in cele mai neobisnuite domenii si in cele mai restrinse nise continua.

Iata citeva:   magazinul de vinuri , magazinul de ceaiuri, Creme pentru piele, o carte romaneasca , o carte americana

Dupa magazinul de vinuri -alimente naturale  (la care mai avem ceva de lucrat )  http://www.consumatraditional.ro/magazin/

iata  un magazin virtual pentru ceaiuri    http://www.stashtea.com/


produsele sunt pe categorii dar pot fi apelate printr-un motoras dupa mai multe criterii de cautare direct de pe prima pagina:
Multe forme de interactiune cu clientii: incepind de la platforme de socializare pina la recomandari si retete de ceaiuri date de clienti
un facebook activ cu 13.000 de fani unde exista si pagina de noutati ca un micro magazin online care conduce spre magazinul mare unde se face autentificarea si vinzarea propriu zisa.   http://www.facebook.com/stashtea?sk=app_7146470109

Pur si simplu 
Creme pentru ingrijirea pielii  http://pureandsimpleinc.com/

Magazin simplu si coerent cu functiune tripla: shop,revista,blog  (Blogul este in constructie)

Este sub forma unui site revista de prezentare cu dezvoltare atit pe verticala cit si pe orizontala.
Misacrea pe orizontala apare pe primul ecran din prima pagina precum si la configuratorul  ce da detalii si sfaturi pentru diferitele tipuri de piele.

Contine de asemenea structura si facilitatile unui blog si bineitneles magazinul virtual de prezentare si vinzare

Un magazin virtual care vinde o carte.
Moda site-urilor care prezinta o carte sau un film  sau un spectacol nu este nou.

Am construit de pilda acum citeva luni blogul pentru  volumul  Biserici de Lemn din Nordul Olteniei  http://blog.asociatia37.ro/lang/en/2010/12/23/am-lemnit/.html

acum prezentam un magazin virtual ce vinde o carte - Speak for the trees.
http://www.speakforthetreesbook.com/
Este o forma eleganta si eficienta de a promova cartea si chiar de a o vinde online.

Va asteptam  la pagina de franciza SuperMagazinOnline pentru  mai multe detalii

 

Franciza- Ziua usilor deschise

March 9th, 2011

Ziua Francizei este o zi in care potentialii cumparatori ai francizei merg la sediul francizorului pentru a le fi prezentat conceptul. Realitatea este ca daca totul e bine orchestrat  la sfirsitul zilei, multi din vizitatori semneaza contractul.
Organizarea este facuta pentru potentialii francizati interesati in aceasta franciza.Si a fost bine organizata.

franciza fast food

Erau doi potentiali intreprinzatori chiar interesati in afara de  mine. Am fost condusi intr-o sala de conferinte cu placute ce aveau scris numele nostru  si dosare ce contineau agenda zilei si informatii despre fiecare persoana ce urma sa o intilnim.

Acestia, angajati ai francizorului in departamentele de marketing, vinzari, imobiliare, financiare pareau atit de indatoritori incit sperai sa poti petrece cit mai mult timp cu ei. Francizatii, ale caror  restaurante le-am vizitat erau si mai indatoritori iar produsele pe care ne-au invitat sa le consumam erau nemaipomenit de bune. Staful era atit de atent incit atunci cind m-am simtit mai obosit imediat mi-au adus o farfurioara cu prajiturele si o bautura racoritoare energizanta. In momentul in care mi-au dat o punga cu prajituri si sandvisuri pentru acasa eram convins ca franciza XX este cea mai buna franciza din lume si ca trebuie sa o cumpar imediat.

Mai tirziu, am descoperit ca fiecare minut din cele 8 ore petrecute la sediile XX si fiecare moment pe care un  francizat il petrece acolo este coregrafiat cu grija pentru a avea impact. Membrii echipei sunt totdeauna prietenosi si de ajutor iar francizatii pe care ii intilnesti sunt extrem de satisfacuti (altfel  nu ai nici o sansa sa iti fie prezentati) iar fiecare mica gustare avea rolul sa te tina alert pentru urmatorul vorbitor.

Sfaturile mele:
 

  • Daca esti francizor trebuie sa organizezi Ziua Francizei, macar odata pe an. Cei ce mi-au urmat sfatul au avut de  cistigat mult.
  • Daca esti potential francizat sfatul meu e unul:  Nu semna imediat contractul in Ziua Francizei.
     

Blogul intern ll – Managementul echipei si proiectului in intreprinderea 2.0

December 9th, 2010

Pentru CAT (Centrele IMO de asistenta si training ) si pentru Enterprise 2.0   blogurile interne sunt elemente esentiale.  Nu numai ca fiecare proiect al clientului  are blogul lui  intern  dar si  departamentele: vinzari,  marketing,  productie,  au inlocuit  emailul intern  cu blogul intern

Blog de raportare a progresului – o mare parte a managementului  proiectului  o reprezinta comunicarea, iar blogurile sunt un mod evident de a comunica cu membrii echipei. Membrii pot urmari progresul etapelor proiectului fie prin acces direct, fie prin subscrierea la feed-ul RSS corespunzator, fie prin abonarea la update-urile prin email.
Mesajele pot fi impartite pe categorii pentru ca, spre exemplu, departamentul vanzari sa poata lua la cunostinta doar elementele care il intereseaza in munca sa. Aceasta modalitate – prin abonare – are avantajul de a nu incarca cu informatie inutila membrii care au sarcini precise si care altfel ar trebui sa filtreze mesajele care le parvin in cadrul proiectului.

Bloguri pentru discutii – daca este nevoie de o decizie colectiva prin consens sau daca este necesara colectarea de feedback – zona de comentarii a blogului este utilizata in acest sens. Aceasta are rolul de a centraliza discutiile si permite controlul/supravegherea participarii la proiect.

Depozit de documente si fisiere – pe blog se pot incarca prin upload documente care trebuiesc comunicate echipei. Ordonarea cronologica permite tinerea evidentei versiunilor unui document – cu note asociate fiecarui document. Aici  intra – actualizari ale planului proiectului, specificatii, software, contracte, fise de pontaj, etc.

Biblioteca de Instructaje Multimedia – blogul este  utilizat si pentru a crea si incarca documentatii ce includ atat text cat si diapozitive, demonstratii video sau fisiere audio, precum si alte programe si tutoriale interactive destinate a documenta, demonstra, convinge, etc.

Bloguri de echipa -exemplu -  Departamentul de vanzari :   blogurile permit inregistrarea utilizatorilor si acordarea de roluri acestora (utilizator, editor, moderator, etc.). Cea mai simpla dintre permisiuni este aceea de a comenta. Urmatoarea este aceea de a crea articole. Fiecarui membru al echipei i se poate aloca o categorie in care sa scrie articole sau chiar cate un blog propriu inreteaua firmei – permitandu-le tuturor sa raporteze progresul sarcinilor proprii, problemele intampinate, etc – si sa culeaga feedback prin comentarii facute de ceilalti membri la sarcinile primite. In loc de a avea intalniri nenumarate si interminabile cu toata echipa pentru a raporta progresul si a discuta problemele aparute – se poate reduce drastic numarul acestora prin verificarea de catre managerii de echipa a RSS feed-urilor blogurilor de proiect – intalnirile urmand a fi mai productive si mai bine pregatite.

Blog de documentare – Foarte multa informatie din cadrul unui proiect se  pierde, in special in proiectele mari, cu multi membri sau imprastiati in diferite zone. Fisierele pot fi imprastiate in multe foldere pe mai multe computere, altele pot fi in attachment-uri in emailuri, discutii importante se pot regasi in multiple conturi de email, chat-uri de messenger, sau si mai rau, discutate la o cafea de catre membrii echipei, fara a fi notate nicaieri. Utilizand un blog central – toata aceasta informatie poate fi agregata, stocata si se poate usor regasi prin cautari in softul de blog.
Adaugand la aceasta masa de informatii categorii si tag-uri, datele pot fi usor organizate si regasite la nevoie, putandu-se de asemeni face trimitere si referinta exact la informatia relevanta.

Sistem de management si control al cererilor de modificari la proiect – o situatie care scapa usor de sub control in managementul proiectelor o reprezinta aparent micile cereri de a modifica proiectul pe alocuri – si care pot degenera in schimbari necontrolabile in  cascada a tuturor elementelor proiectului. Utilizati blogul pentru ca tine evidenta pastra controlul asupra cererilor de schimbare. Atunci cand apare o noua astfel de cerere si este postata pe blog – membrii echipei pot sa o vada si sa evalueze impactul asupra proiectului pe segmentele lor – identificand mai usor problemele majore care pot aparea.

Prin usurinta de instalare, configurare si utilizare, blogurile au ajuns sa fie un instrument strategic in managementul proiectelor. Fiind extensibile prin plugin-uri, ele pot fi adaptate la noi si noi cerinte specifice de proiect.

Renuntam la email in favoarea blogului intern ?

August 19th, 2010

Inteprinderea  2.0  – Comunicarea  vs cooperarea  utilizind emailul.

E-mailul de obicei  nu e rau dar trebuie sa ii cunoastem locul
In comunicare Il folosim   il trimitem si eventual il primim inapoi  in relatia cu o singura persoana , in relatia cu mai multe persoane sau in relatia dintre mai multe persoane intre ele   folosind  carbon copy  si atasamentele.
In cazul co-productiei lucrurile devin ceva mai complicate

De aceea Inteprinderea 2.0  prefera utilizarea blogurilor interne in locul e-mailului. Nu inseamna ca angajatul munceste mai mult inseamna ca face altceva.

E-mailul are parti foarte bune

  • Usor de utilizat si convenabil
  • Usor de accesat de oriunde
  • Toti avem o adresa de email
  • Este bun pentru conversatii private   Read the rest of this entry »

Filtrul internet pentru inteprinderea ta

August 11th, 2010
Tags:

IMO lanseaza IMOGard  Filtrul internet -scaderea pierdelor financiare legate de productivitatea scazuta a angajatilor.

El este destinat atit clientilor ce doresc solutii de scadere a cheltuielilor si crestere a profitului cit si francizatilor  BIAA  (Business Intelligence Advert Agency )

Stii cite ore pe luna cheltuiesc angajatii tai in timpul programului surfind pe internet doar de dragul distractiei  pierzind timpul si crescind traficul excesiv  pe internet ?
Ar trebui sa stii !   Pentru asta  se face o analiza a site-urilor vizitate de angajatii firmei  prin verificarea logurilor. Se aleg cele ce nu au legatura cu activitatea firmei : filme, muzica, fotbal, sex. moda, intilniri, retete culinare , politica,  etc.  Se determina numarul de ore pe luna de vizitare a acestor site-uri. si costul pentru firma prin inmultirea cu tariful mediu orar in firma. Pot rezulta concluzii interesante.
Daca acest numar este semnificativ exista o solutie:
Mai intii : Introducerea  unui  filtru internet pentru firma  precum si protejarea bandei de internet  si blocarea accesului pentru anume categorii de site-uri.
Concomitent  se  creste incarcarea  salariatiatilor un un numar proportional de sarcini  ori  se are o imagine mai clara  pentru viitoarea restructurare prin reducerea numarului angajatilor  sau trecerea lor pe un program redus de munca.

Cum transformam newsletterul intr-un instrument eficient ?

July 28th, 2010

TIPPING POINT  1

1 Avem grija sa ii monitorizam performantele.

La IMO Franchising group  am creat un mic soft care imi spune
a) cite newslettere au ajuns.
b) cite au fost deschise/citite
c) citi din cei ce au citit newsletterul au apasat pe linkuri care ii duc spre de pilda un magazin virtual sau spre site-ul nostru
d) citi din cei intrati in magazinul virtual venind din newsletter au cumparat ceva.
e) citi vizitatori s-au dezabonat

f) De la ce newsletter s-a dezabonat vizitatorul

g) date despre vizitator -IP , browser etc  date de tipul celor  ce apar frecvent in google analytics sau in trafic.ro 

Cifrele de la  b) imi arata daca titlul newsletterului a fost bine ales si a fost suficient de atractiv
cifrele de la   c) imi arata daca  intreg continutul a fost  atractiv . d) depinde de primii doi p : pret, produs deci nu depinde de promovare

2 Avem grija sa vedem daca mailurile noastre nu ajung in spam.

Jumatate din persoanele ce se inscriu la un newsletter au adrese de yahoo sau gmail.   Yahoo pune filtre de spam pentru emailurile care vin periodic cu acelasi text – cum e de pilda antetul  newsletterului -  De aceea cind analizam un client nou, verificam  cite din mailurile lui ajung in spam  si nu de multe ori are surpriza sa afle ca numai 25-50% din newslettere ajung acolo unde trebuie.

Click aici pentru un exemplu de newsletter   (clientul nostru  Lollipops  Paris ) ca sa  ilustram  cele spuse mai jos

3 Incercam sa facem newsletterul cit mai prietenos.

Vedeti in partea de sus a exemplelor date optiunile :
a) versiune pentru cei ce intra cu telefonul mobil . ( mobile user friendly – sus stinga )
b) Sau ii oferim sa acceseze varianta View in a browser (sus mijloc) pentru acei abonati ce nu pot vizualiza corect newsletterul pe e-mailul lor

4 Incercam sa marim numarul abonatilor prin:

a) optiunea Trimite la un prieten, unde este loc de pus 5 emailuri ale unor prieteni   (Forward to a friend  sus dreapta)
b) linkuri directe catre  paginile facebook, twitter, myspace ale abonatului. Apasind pe facebook de exemplu, newsletterul este postat instantaneu pe pagina mea de facebook.    Aceasta functie popularizeaza newsletterul pe pagina  de facebook, twitter, myspace etc 

5 In vremuri de criza

trebuiesc trimise mai multe newslettere decit in vremurile de odinioara.In plus daca pot economisi munca angajatilor cu atit mai bine.
Am creat un cms prietenos prin care directorul general poate sa isi scrie singur newsletterul fara a avea nevoie de IT-isti.
 

Leadership si motivare

May 2nd, 2010
Tags: ,

Francizatul ar trebui sa aduca entuziasm si leadeship in organizatie ceea ce ajuta la optimizarea contributiilor pentru personalul organizatiei. In cele mai multe sisteme de franciza, angajatii vor face cunostinta personal cu francizatul care va lucra zilnic cu ei. Un francizatul nu este “o figura necunoscuta” ci o persoana care munceste din greu si ofera un exemplu valoros. Francizatul trebuie sa creeze un mediu care inspira creativitate, entuziasm si optimism.

Punct de reper: Atitudinea noastra determina atitudinea invingatorului.
Asumarea pozitiei de catre un francizat va genera un climat prietenesc care inlocuieste adesea metodele vechi de conducere autocratica. Metodele de motivare pozitiva se bazeaza pe respect si incredere pentru membrii individuali ai echipei si echitate in toate deciziile legate de angajati si clienti.Angajatilor le este acordata libertatea de a lua decizii asupra modului in care ii pot ajuta cel mai bine pe clienti ceea ce le ofera o experienta pozitiva cu afacerea.

Natura managementului

April 28th, 2010
Tags: , , ,

Exista patru mari functii de management care includ planificarea, organizarea, motivarea si controlul. Fiecare francizat de succes le pune in aplicare in operatiunile zilnice ale afacerii.

Planificarea
Anterior, am discutat despre pregatirea unui plan de afaceri pentru noua afacere in franciza. Aceasta planificare constituie primul pas intr-un proces continuu pe care managerul il face pentru indrumarea activitatilor financiare, de marketing, vanzari si operatii din fiecare luna si din fiecare an. Planificarea este esentiala pentru succesul afacerii.

Punct de reper: daca esuati sa planificati este ca si cum ati planifica sa esuati.
Planificarea este importanta deoarece va ofera ocazia sa cugetati si va forteaza sa puneti pe hartie principalele planuri si viziunea pe care o aveti pentru afacere. Adesea, planificarea este realizata pe termen lung (planificare strategica) si reprezinta simpla enuntare a planului de baza pentru viitorul companiei.

Prin contrast, planurile pe termen scurt sunt acele planuri referitoare la operatiunile unei firme pe o perioada specifica, scurta de timp. O componenta a planificarii pe termen scurt este bugetul care reprezinta expresia financiara a planurilor si operatiunilor viitoare in termeni monetari. In general, bugetarea este realizata pentru unul pana la trei ani in avans cu o defalcare lunara. In plus fata de aceste planuri, exista politici de afaceri care sunt declaratii manageriale ce servesc drept indicatii pentru practicile manageriale. Aceste politici pot fi declaratii, politici financiare si in general sunt compuse din politici interne si politici externe.

In sfarsit, exista proceduri de afaceri pe care francizatii le dezvolta si sunt legate in principal de o metodologie sau un model specific care va fi urmat in activitatea afacerii. Spre exemplu, multe magazine de retail pot crea o procedura care aloca credit detinatorilor de carduri Visa sau MasterCard si nu sunt acceptate cecuri. Odata ce aceasta politica este bine stabilita si standardizata este referita adesea drept procedura standard de operare. Aceasta procedura standard de operare este pur si simplu o metoda stabilita de a conduce afacerea pe care toti angajatii (inclusiv francizatul) trebuie sa o respecte.

 

Etapele cresterii manageriale

April 24th, 2010
Tags: ,

Din punct de vedere managerial, o franciza trece prin patru etape distincte ale cresterii manageriale. Aproape toate afacerile, de la concept la dezvoltare si atingerea maturitatii trec prin diferite etape ce cer experiente manageriale distincte. Francizatul si alt personal cheie trebuie sa se poata adapta cresterii si schimbarilor realizate in organizatie. Aceste schimbari apar pe masura ce afacerea trece prin cele patru etape de crestere.

Prima etapa
Prima etapa descrie de fapt situatia in care francizatul incepe sa caute o franciza. Aceasta reflecta o experienta des intalnira si in general acesta este punctul de pornire pentru toti francizatii.

Etapa a doua
In etapa a doua francizatul devine antrenorul care permite intrarea altor persoane cheie in organizatie. Francizatul poate fi implicat in realizarea tuturor sarcinilor de baza inclusiv cautarea francizei, alegerea locatiei, cumpararea in leasing, constructie, publicitate, training, angajari, concedieri si planificarea marii deschideri. Pentru multe sisteme de franciza care sunt mai mici, etapa a doua va fi stilul operational de baza pentru francizati pentru intreaga afacere tip franciza.

Etapa a treia
Pe masura ce afacerea se dezvolta si ajunge la etapa a treia, a fost atins un punct important odata cu introducerea unui nivel intermediar de supraveghere. Aceasta inseamna ca managerii au fost angajati pentru a superviza alti indivizi in realizarea activitatilor zilnice ale afacerii. Adesea, acest lucru este foarte dificil pentru proprietarii independenti de afaceri pentru ca sunt nevoiti sa delege responsabilitati si va disparea stilul anterior de conducere in care ei erau implicati direct in activitatile curente ale afacerii. Acum ei trebuie sa lucreze prin si cu un nivel intermediar de management.
Punct de reper: francizatul nu ar trebui sa piarda niciodata contactul sau comunicarea cu angajatii care realizeaza vanzarile si aduc profituri organizatiei.

Etapa a patra
Dupa acest parcurs, afacerea trebuie dezvoltata. Aceasta presupune introducerea unor posturi de management in structura organizationala. Este important ca aceasta sa fie o structura oarecum limitata. Francizatul trebuie sa fie in contact cu tot personalul. Aceasta marime a organizatiei implica adesea crearea unor politici scrise, bugete, standardizarea operatiilor, introducerea in calculator a inregistrarilor si pregatirea descrierilor posturilor si procedurilor de control. In timp ce anumite practici formale au fost dezvoltate anterior de catre francizor, francizatul are dreptul de a imbunatati procedurile dezvoltate.
 

MANAGEMENT, OPERATII SI TRAINING

April 21st, 2010
Tags: , ,

Franciza ofera unui intreprinzator posibilitatea de a deveni un om de afaceri independent, reducand riscul esecului prin accesul la experienta si succesul francizorului. Noul proprietar de afacere, francizatul primeste produse ale caror marci sunt binecunoscute, servicii, experienta in marketing, sprijin financiar, dezvoltarea produsului si servicii de asistenta pentru angajatii sai.

Probabil ca cel mai intalnit tip de franciza este cea unitara, regasita adesea in zonele urbane si rurale. In cadrul francizei unitare, francizatul conduce franciza impreuna cu angajatii sai. Acest tip de franciza se regaseste atat in zonele urbane cat si rurale, cu populatie limitata, neexistand posibilitatea realizarii unei expansiuni a francizei.

Mai exista si un alt segment mare de francizati, francizatii multi-unitati. Acestia detin doua sau mai multe francize si au semnat in prealabil un contract de dezvoltare zonala. Francizatul este adesea responsabil pentru dezvoltarea si deschiderea mai multor unitati sau magazine apartinand sistemului de franciza in cadrul unei zone geografice delimitate. Aceste francize se regasesc cel mai des in industria fast food sau in industriile unde este des intalnita situatia in care francizatii au doar calitatea de investitori si au putut sa isi extinda afacerile de-a lungul unei perioade de timp.

Echipa de conducere
Cel mai adesea, francizatii nu vor fi doar indivizi pe o pozitie de leadership. Echipa de conducere include manageri, alti experti sau persoane cheie care vor oferi companiei directia de actiune si viziunea. Calitatea echipei de management este in general baza sau principala cauza a succesului unitatii francizate.
Punct de reper: cel mai important activ pe care il va avea vreodata francizatul este personalul, angajatii sai.
Adesea, echipa de management este mai puternica decat un singur intreprinzator la conducerea francizei. Echipa ofera o diversitate a talentelor si abilitatilor care ii poate lipsi unui proprietar independent de afaceri. Echipa asigura pastrarea directiei pentru restul personalului in cazul in care francizatul sau alt angajat cheie paraseste afacerea.