Francizarea este solutia ta?

Cel mai des puse intrebari



1. Doresc sa francizez cu dvs afacerea imediat. De ce sa nu semnam contractul inainte de prima evaluare IMO? Doar este vorba de bani pe care ii castigati?

IMO accepta anual un numar limitat de clienti. Nu dorim sa lucram cu toti clientii. Dorim sa lucram cu cei mai buni clienti. Suntem dedicati relatiilor pe termen lung ce pot aduce succes clientilor nostri. Semnam un nou contract atunci cand avem siguranta ca, francizand, afacerea respectiva poate fi un succes. In plus, daca lucram, de exemplu, cu un client din zona spalatoriilor ecologice, refuzam orice alt contract indiferent de unde vine, din aceeasi zona concurentiala. O echipa pluridisciplinara de specialisti in toate domeniile francizei nu se creeaza peste noapte, ci in ani si ani de studiu si, mai ales, de practica.

Consultantul care accepta orice lucrare probabil ca se gandeste la profitul imediat si nu la esecul pe termen mediu si lung al clientului ce se repercuteaza si asupra credibilitatii consultantului respectiv. De fapt, pe piata romaneasca “bantuie” peste 450 de marci, dar, din ele, cca 220 nu au vandut nici o unitate de cand sunt pe piata, iar cca 110. din rest, nu au reusit sa deschida nici o unitate in ultimul an.

Acesta nu este cazul, insa, si al francizelor realizate in conlucrare cu IMO.

2. Am citit articolele si resursele IMO privind francizarea. Care considerati ca ar fi pe scurt greselile majore in francizare?

    Cifrele - taxa de intrare si redeventa gresite.
    Afacerea ta sa nu fie recunoscuta imediat ca fiind o franciza si sa pierzi clienti care chiar doresc o franciza.
    Sa te bucuri prea repede ca un potential vrea sa cumpere franciza si sa iei banii lui prea repede.
    Sa ai materiale si strategia de marketing slabe.
    Trainingul si sprijinul neadecvat al francizatilor.
    Sa incepi francizarea prin contractul de franciza, fara ca primele concluzii strategice sa fi fost verificate.
    Programul de franciza discursiv in care partile nu se imbina intre ele.
    Procesul de selectare si acceptare a potentialilor francizati.


3. Folositi si internetul ca metoda de dezvoltare a retelei clientului?

In afara armelor secrete IMO, acordam internetului si platformelor Web2 importanta cuvenita. De ce?
1.In Romania exista 7 milioane de utilizatori internet si absolut toti potentialii dvs clienti valabili sunt inclusi in aceasta cifra.
2.In Romania, reteaua IMO de pagini web este cea mai vizitata de catre doritorii de noi afaceri la cheie si francize. Cei 18.000 de abonati ai newsletterului lunar IMO, transmis prin email, sunt sunt potentiali intreprinzatori, cu un capital de start intre 5.000 si 1,5 milioane euro.

4. Care este diferenta intre a dezvolta sucursale ale firmei sau a le oferi in franciza?

Directorul de sucursala: Cine poate fi un bun manager al tau? Cineva al carui CV arata bine? Sau cineva asemanator cu tine: om de afaceri ce investeste timpul sau, banii si viitorul in afacerea in care veti fi parteneri? Atentie la formularele si etapele de aplicare ale potentialului francizat!

Controlul calitatii: Atunci cand ai mai multe unitati proprii, ai o lista de reguli si proceduri. In franciza ai un contract de franciza in care tu scrii regulile si iti permite sa pedepsesti pe cei ce nu le aplica.

Angajati: Cand te extinzi de la o unitate cu 10 angajati la 5 unitati cu 50 angajati problemele tale cresc nu de 5 ori, ci de 20 ori. Da fiecarui francizat reguli clare, iar bataia asta de cap ii va reveni lui.

Capitalul de dezvoltare: Vrei sa investesti in 20 de unitati proprii si sa fii la mana directorului si a angajatilor locali? Sau e mai bine sa lasi pe altcineva sa aduca capitalul si sa aiba singur bataia de cap cu angajatii?

Avantaje de marketing: Din campaniile la nivel national si local beneficiaza si unitatile proprii ale francizorului, nu numai cele francizate.

Cu cat numarul unitatilor este mai mare, puterea de negociere de discounturi cu furnizorii creste! Franciza este un fenomen global de succes: creeaza cei mai motivati manageri din lume – francizatii, care isi investesc banii si timpul in propriul lor viitor.

Un specialist IMO poate raspunde oricand la intrebarile tale. Aici este formularul de contact:

 

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.