Francize romanesti si internationale. Ce este franciza. Primii pasi in franciza. Cursuri de franciza.

:    

12 ani de francizare afaceri !




Va recomandam

 

O carte scrisa de IMO:

Primii pasi in franciza

In librarii (editura CH Beck)

La multi ani  2013 !   O retrospectiva  a  expozitiilor de franciza  din Romania

850 francize Europa:

Gasiti aici categoriile

1.6.1: Francize training europene

  • 1.6.2: Francize  moda
  • 1.6.3: Francize  consultanta
  • 1.6.4: Francize  fitness aerobic
  • 1.6.5: Francize  foto acustica
  • 1.6.6: Pizza, Fast-food restaurant
  • 1.6.7: Sport Hobby
  • 1.6.8: Internet- Telecomunicatii
  • 70 francize hoteliere internationale 

Dictionarul de franciza

contine 200 termeni dintre cei mai cautati:
Contractul de franciza
Franciza Fornetti
Franciza McDonalds
Planul de management
Know-how
Manualul de training
Programe de marketing

Expozitii franciza

 

Presa si Franciza

 

EVZ- Francizele sunt cautate pe timp de criza ! ! Comic ! Nu ?

The Money Channel  sau hai sa fim optimisti !

 

 

Franciza in Romania, studii recente IMO

 

438 francize pe piata romaneasca analizate de IMO
din care:
243 au cel putin o unitate in franciza.
195 francize cu o prezenta de 2-4 ani pe piata nu au nici o unitate de franciza

Domeniile cele mai populare in franciza

Analiza a 2633 unitati active in franciza din Romania la mijlocul  lui 2012:


Domeniu de activitate    Pondere in total unitati

Servicii personale              30.54%

Retail                                28.29%

Fast food                          25.07%

Servicii firme                       6.57%

Amenajari interioare            2.66%

Imbracaminte si accesorii     2.47%

Alimentatie                          1.63%

Imobiliare                            1.06%

Constructii                           0.65%

Restaurante & cafenele       0.65%

Hoteluri                                0.42%





 


 

 


Cat costa o franciza ? I

Taxele de franciza

Deschiderea unei afaceri francizate implica multe consideratii financiare serioase incluzand costuri de deschidere, taxe de franciza si costuri de operare pe una pana la trei luni. In plus fata de costurile de demarare asociate cu dezvoltarea unei afaceri, francizatul va trebui sa plateasca taxe organizatiei francizorului:

  • taxa de intrare in reteaua de franciza
  • redeventa (royalty)
  • taxe de publicitate
  • taxe de training (posibil)
  • taxe de leasing (posibil)
  • alte taxe (posibil)


Le vom detalia, in cele ce urmeaza, pe primele doua.
Obligatiile financiare initiale pe care trebuie sa le plateasca francizatii sunt taxele de franciza. Taxa de franciza se plateste francizorului pentru a primi permisiunea "de a intra in clubul select al retelei respective". Aceasta taxa se plateste o singura data. Este mai putin cunoscut, dar rostul taxei de franciza este in general acela de a acoperi cheltuielile departamentului de vinzari al francizorului in depistarea si recrutarea francizatului si pe cele ale departamentului de operatii pentru asigurarea sprijinului pina in ziua deschiderii (alegerea spatiului, trainingul initial, trainingul si sprijinul la fata locului cu citeva zile inainte si dupa inaugurare). Totodata, sunt decontate partial cheltuielile de promovare initiala si specifica a magazinului in localitatea de desfasurare a activitatii.

Exista francizori care nu percep taxa initiala de franciza. Acestia reprezinta, in general, francizele de distributie. De pilda, Matou France (care a deschis in februarie 2005 prima franciza in Romania, la Iulius Mall din Iasi) produce imbracaminte si accesorii pentru copii. Acestea sunt confectionate la fabrica Viohar din Atena aflata in proprietatea francizorului. Conditia pe care Matou France o pune francizatului este aceea de a cumpara initial un stoc minim de marfa (practic colectia de primavara-vara sau toamna-iarna ) in valoare de cca 25-35.000 Euro. Melibeea, producatorul gogoasei Yami, de asemenea, nu percepe taxa initiala de franciza spre deosebire de "surata" sa, Gogoasa Infuriata. In cazul in care nu se percepe o taxa initiala, francizatul trebuie sa fie atent daca aceeasta este doar o reflectare a politicii de patrundere in forta pe piata sau daca lipsa taxei ascunde un sprijin initial si o publicitate redusa din partea francizorului. Taxa initiala poate fi mai redusa: 500 Euro pentru Agentia Imobiliara Perfecta sau 2000 Euro pentru Agentia Multimedia & Creatie Publicitara. De regula, taxele de franciza sunt intre 5-10.000 Euro sau dolari pentru marea parte a francizelor si mai mari pina la cca 30-50.000 Euro pentru francize internationale, care, datorita notorietatii, nu isi pot permite discounturi pentru piata romaneasca.

Taxa initiala este diferita in situatia in care francizatul este un Master Franciza sau dezvoltator national sau regional (cu alte cuvinte, atunci cind francizatul isi dezvolta propriile sale magazine si are dreptul si sarcina de a opera ca un subfrancizor pentru zona respective).
In aceasta situatie este Different Twist Pretzel a carui taxa pentru un singur magazin este de 5000 USD, iar taxa de master este 15.000 USD. De asemenea, taxa poate fi 100.000 USD pentru un master franciza al scolii de computere New Horizons sau Yogen Fruz (deserturi congelate).
Restaurantul La Boucherie, care a semnat primul contract pentru Chisinau, percepe o taxa de 200.000 Euro Aceste marci au o reputatie internationala bine stabilita, iar preturile sunt pe masura. (Yogen Fruz este al treilea lider mondial imediat dupa Nestle, in domeniu) Intrebindu-l pe dl Daniel Fisher, Director de Vinzari New Horizons pentru Europa, de ce pretul de master franciza pentru Romania este identic cu cel din celelalte tari europene, mi-a raspuns ca firmele mari de franciza isi pot permite sa astepte pina cind apare clientul potrivit. In taxa de franciza solicitata intra toate serviciile aferente unui "Grand Opening" de success si nu se poate face nici un fel de rabat in ce priveste calitatea si detaliile.

Redeventa - Royalties

Redeventa este taxa continua pe care francizatul o plateste francizorului saptaminal, lunar sau anual. Pentru francizor, redeventa reprezinta profitul. Aceasta acopera, de asemenea, cheltuielile francizorului legate de sprijinul continuu acordat francizatilor si cele de proiectarea noilor produse si pentru eficientizarea sistemului.
Redeventa poate fi un procent din total vanzari, o taxa fixa sau poate in unele situatii sa fie aproape de zero.

Procentul din vanzari

De obicei acesta este cuprins intre 4-7%. Pentru Astarte, cota din vinzari se ridica la 3%, iar pentru multe fast-food-uri romanesti, la 5% din vanzarile nete lunare.
In cazul Voxnet (dealer telefonie mobila) redeventa este de 20%, dar nu din vinzari ci din marja comerciala. Explicatia se datoreaza faptului ca, pentru un dealer de telefonie mobila, cifra de afaceri nu este atit de relevanta pe cit este marja pe care operatorul, de exemplu Connex, o ofera dealerilor sai.
Pentru controlul cifrei de afaceri, cei mai multi francizori obliga francizatii sa foloseasca o materie prima sau un subansamblu furnizate de francizori, precum ingredientele pentru bauturi racoritoare, amestecul de substante necesare pentru realizarea pretzelilor in cazul Different Twist Pretzel, salsa pentru un fast-food cu tipic Mexican, paharele inscriptionate de francizor pentru o cafenea de tip "take and go", etc.

Redeventa fixa - flat fee

Se aplica in general in cazurile in care francizorul nu are un control eficient al volumului de vinzari.
De pilda, franciza imobiliara Hirsh pretinde o taxa lunara de 1000Euro in primul an, 2000 in al doilea an si 3000 in continuare.

Redeventa ascunsa in produs

Este caracteristica francizelor de productie si distributie. De pilda, Lollipops Paris (magazine de genti, pantofi si accesorii de dama) nu pretinde redevente, dar cistigul se regaseste in pretul de livrare a acestora. Matou France sau The Cartoon Store practica acelasi sistem. In cazul francizei City Paintball (jocuri recreative cu arme cu bile cu vopsea) redeventa se gaseste in fiecare din bilele cu vopsea pe care le livreaza francizatilor.

Exista si francize la care redeventa este aproape zero. Este cazul francizei de Multimedia si creatie publicitara sau Agentia imobiliara Perfecta, in care veniturile francizorilor apar din colaborarea in sistem cu francizatii pentru lucrari sau parti din lucrari executate in colaborare cu acestia.

Taxa de franciza si redeventa sunt doua elemente cruciale ale francizei si ale raportului francizor-francizat.

Taxa de franciza trebuie luata in considerare la stabilirea costurilor initiale iar redeventa trebuie luata in calcul la estimarea profitabilitatii afacerii si a momentului in care se amortizeaza toate cheltuielile.

Eugen Driga

 





Am intilnit  un proaspat francizor care, imi scadea pe loc 19.000 euro din taxa de franciza din 29.000 euro !

“Educaţia deschide multe uşi şi, astfel, dă naştere succesului,” se arată într-un studiu

Franciza  Startonight foloseste email spam  !

“Ce francize şi concepte de afaceri vor avea mare căutare ? Raspunde: Joel Libava (preşedinte al Franchise Selection Specialists)

 

Am descoperit ca trainingul oferit este un indicator cheie al valorii francizei oferite.

Într-un articol din publicaţia online “Smart Company”, Jaqui Walker prezintă 10 dintre cele mai grave greşeli pe care le poate face un francizor

 

 

 

Catalog 60 francize recomandate de IMO

 

 

 

Ultimele francizari realizate de IMO

CLEVER children – Kids and Teens Training  Alege cursul visat de tine pentru copilul tau!   

KataSalon - Machiaj durabil pentru sprancene, pleoape, contur buze si pigmentarea pielii ce va dura cativa ani. 

1St  Dry Wash -  Spalatorie fara  apa. 

FotbalGolf  


 

Afaceri Premium

SUPER MAGAZIN ONLINE

afacere la cheie- microfranciza

Bine ai venit la IMO Group !

Aici gasesti in 2400 pagini si 4 websiteuri  absolut tot ce te intereseaza.

 

Stiri franciza 

Primul magazin mono-brand M Missoni din Romania  la  Baneasa Shopping City - Investitia: 800.000 euro.

 

 

Francize noi introduse in anuarul Francize in Romania:
Ana Pan, Bagatt, Bally, Best clean, Bio markt, Chocolate graphics, Chocolography, Fabrica de miss pizza & amor gellato, Fitosica, Furla, Goldenpoint, Happy Beary, Hi living,Il passo, Komandor, Kompass, La pink, Maricon, Miniblu, Moa, Mondo style, Ninetnine, Paralela 45, Piritex, Quiznos, Sama Service, Secpral Pro, Startonight, Terranova, Ticket Com, Trident, Twister, Women'Secret

alte stiri

Quiznos  si Burger King au dat  bir cu fugitii . Au ramas  "rivalii" lor: Pizza Hut, KFC,  McDonald’s, Buongiorno, Argentine, El Unico.

Jolidon, singura franciza romaneasca prezenta la Franchise Expo Paris
La International Franchise Expo Paris au participat 450 marci.si 30.000 vizitatori.

IMO va oferi in curind o sectiune dedicata celor ce doresc o franciza din Franta (tara cu 1141 retele de franciza) sau doresc sa exporte conceptul lor  in Franta.

Fornetti are cea mai mare cadere  ca numar de unitati

 

Linga noi


Church’s Chicken rivalul texan al lui KFC a lansat in Rusia reteaua de franciza
Burger King deschide primele unitati in Varsovia
GNC  (1000 unitati), franciza #1 in lume in retailul de vitamine a deschis prima unitate la Sofia in Bulgaria