Optimizare afaceri

 

 

3 modalitati de a utiliza retelele sociale

Utilizarea retelelor sociale a devenit o activitate importanta petnru aproape orice tip de business, insa abordarea acestora

se face diferit de fiecare, in functie de scopurile propuse.

#1. Vanzarea de produse sau servicii

Retelele sociale sunt vazute de majoritatea business-urilor drept canale prin care se poate realiza vanzarea de produse sau

servicii. Cei care le folosesc cu acest scop publica foarte multe informatii despre produse si modalitatile de achizitionare, ofera discount-uri si cupoane, oferte limitate, promotii si lansari de noi produse si servicii.

Pro

Adoptand o abordare de vanzare totul este foarte clar si fiecare utilzator care va interactiona cu paginile sociale ale business-ului va sti ca el poate folosi aceste canale pentru a cumpara.

Contra

Reversul acestei abordari apare atunci cand intreaga activitate pe retelele sociale este bazata pe vanzare si se uita de componenta sociala, care este defapt caracteristica acestor retele. Oamenii nu vor sa simta ca sunt fortati sa cumpere; ei vor sa converseze si in urma interactiunii sa decida singuri daca vor sau nu sa achizitioneze produsul sau serviciul.

De aceea, este foarte important sa se gaseasca un echilibru. Pentru cei care doresc sa continue cu aceasta abordare orientata spre vanzarea de produse sau servicii, se recomanda regula de 70-20-10. 70% din continutul paginii trebuie sa cuprinda informatii valoroase si relevente pentru fani, 20% trebuie sa fie continut care provine de la alte persoane si 10% trebuie sa fie promotional, sa prezinte promotii, produse, servicii.

#2. Devenirea unei surse de referinta in domeniul de activitate

Cea mai comuna abordare a retelelor sociale este pozitionarea drept o sursa de referinta. Retelele sociale sunt utilizate de specialistii in marketing drept canale prin care pot transmite cel mai eficient informatii catre fani, utilizatori, clienti.

Cei care utilizeaza aceasta abordare prezinta pe retelele sociale sfaturi, tactici si link-uri catre articolele si resursele interesante din domeniu.

Pro

Prin oferirea de informatii valoroase pentru utilizatori se creste foarte mult numarul de fani, de share-uri si word of mouth pozitiv. Pe langa asta, aceasta abordare creste increderea in sursa si ii determina pe utilizatori sa identifice acest business drept un lider. Oamenii revin pe profilurile sociale pentru ca stiu ca acolo vor gasi informatii utile si valoroase actualizate in mod constant.

Contra

Cea mai mare problema care apare in aceasta abordare este plictiseala. Daca singurele lucruri postate pe aceste profiluri sociale sunt link-uri catre articole, aceste profiluri devin predictibile.

De asemenea, distribuirea si publicarea unui articol sau o resursa cu adevarat buna necesita mult timp si energie.

#3. Oferirea de suport pentru clienti

Toate companiile doresc sa le ofere clientilor o experienta cat se poate de buna, iar retelele sociale vin in intampinarea acestei dorinte. Acum, majoritatea clientilor prefera sa scrie pe retelele sociale o nemultumire sau o intrebare referitoare la un produs sau serviciu, in loc sa sune sau sa trimita o reclamatie.

Cei care folosesc retelele sociale pentru a realiza serviciu cu clientii online, majoritatea interactiunilor vor include sfaturi, informatii referitoare la utilzarea produsului si serviciului si solutii la plangerile si nemultumirile prezentate de clienti.

Pro

Prin intermediul retelelor sociale avem oportunitatea de a oferi suport clientilor intr-un timp scurt si cu impact ridicat. Acest tip de raspuns imediat le spune oamenilor ca acea companie este strans legata de clientii ei si de satisfactia acestora.

Tot prin intermediul retelelor sociale se pot observa sentimentele clientilor referitoare la produsele si serviciile oferite de companiei. Este o oportunitate foarte mare pentru a vedea cum este perceput brandul in mediul social si se pot folosi aceste informatii pentru a imbunatatii caracteristicile produselor sau serviciile.

Contra

Depinde foarte mult ce canal social este utilizat pentru acest tip de serviciu. Daca Twitter-ul este ales ca instrument de suport pentru clienti, acesta nu va fi foarte eficient si profilul va deveni plictisitor pentru ceilalti. Pentru a evita acest lucru, anumite companii impart profilurile sociale pe cate un scop distinct.

De asemenea, clientii se asteapta sa primeasca un raspuns instant. In cazul in care nu exista personal care sa se ocupe de acest lucru, reputatia brand-ului este in pericol.

Concluzii

Abordarile prezentate mai sus nu se folosesc in mod independent. Ele se pot combina chiar si in cadrul aceluiasi profil, insa una dintre ele va fi mai pregananta.

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.