Optimizare afaceri

Produsul Minimum Viabil (MVP)

Un produs minimum viabil este o tehnica de dezvoltare prin intermediul careia un produs sau un business este dezvoltat cu minimum de caracteristici, suficiente pentru a atrage clienti timpurii. Setul complet de caracteristici este dezvoltat si proiectat numai dupa ce se analizeaza feedback-ul primit de la utilizatorii initiali.

Acest concept a fost lansat si promovat de  catre Eric Ries in cartea The Lean Startup.                                           

Un produs minim viabil are trei caracteristici principale:

Ofera suficient de multa valoare incat ii determina pe oameni sa cumpere chiar si in forma lui initiala

Demonstreaza beneficiile viitoare astfel incat pastreaza clientii initiali aproape

Ofera un feedback constant care ajuta la dezvoltarea viitoarelor caracteristici

Elementul cheie al acestei tehnici de dezvoltare consta in construirea viziunii produsului final in mintea clientilor initiali, pentru a genera incredere, atasament si pentru a-i determina pe clienti sa ofere feedback valoros pentru a imbunatati cat mai mult posibil dezvoltarea caracteristicilor produsului final.

In plus, vanzarea produsului minimum viabil va genera profit care poate fi investit in caracteristicile urmatoare ale produsului.

Folosim aceasta tehnica ca forma de incubare care ajuta la dezvoltarea retelei business-ului, pentru a testa piata si pentru a ne adapta la feedback-ul primit din partea clientilor initiali. Asa putem descoperi care sunt elementele care constituie inima business-ului si care sunt elementele mai putin atractive pentru clienti.

PREZENTA WEB
NEWSLETTER

15 ani de info utile/noutati/optimizare afaceri pentru 15.000 abonati francizori/ investitori/ proprietari de afaceri. Aboneaza-te acum!

PREZENTA WEB
SOCIAL MEDIA

Urmeaza cursul gratuit de franciza inaugurat de IMO in 2006 si actualizat
la nivelul anului 2016.